Astrologus


Co to jest horoskop?

Horoskop pytaniowy
Horoskop osobisty
Horoskop prognoza
Horoskop partnerski
Horoskop dziecka

Zadaj pytanie
do astrologa

Zam贸w horoskop

online discount medstore
advair diskus for sale
buy advair diskus without prescription
allegra for sale
buy allegra without prescription
aristocort for sale
buy aristocort without prescription
astelin for sale
buy astelin without prescription
atarax for sale
buy atarax without prescription
benadryl for sale
buy benadryl without prescription
buy clarinex without prescription
clarinex for sale
buy claritin without prescription
claritin for sale
buy flonase without prescription
flonase for sale
buy ventolin without prescription
ventolin for sale
amoxil for sale
buy amoxil without prescription
augmentin for sale
buy augmentin without prescription
bactrim for sale
buy bactrim without prescription
biaxin for sale
buy biaxin without prescription
buy cipro without prescription
cipro for sale
buy cleocin without prescription
cleocin for sale
buy dexone without prescription
dexone for sale
buy flagyl without prescription
flagyl for sale
buy levaquin without prescription
levaquin for sale
buy omnicef without prescription
omnicef for sale
amaryl for sale
buy amaryl without prescription
buy cozaar without prescription
cozaar for sale
buy diabecon without prescription
diabecon for sale
buy glucophage without prescription
glucophage for sale
buy glucotrol without prescription
glucotrol for sale
buy glucovance without prescription
glucovance for sale
buy micronase without prescription
micronase for sale
buy prandin without prescription
prandin for sale
buy precose without prescription
precose for sale
buy cialis professional without prescription
cialis professional for sale
buy cialis soft without prescription
cialis soft for sale
buy cialis super active without prescription
cialis super active for sale
buy cialis without prescription
cialis for sale
buy levitra without prescription
levitra for sale
buy viagra professional without prescription
viagra professional for sale
buy viagra soft without prescription
viagra soft for sale
buy viagra super active without prescription
viagra super active for sale
buy viagra super force without prescription
viagra super force for sale
buy viagra without prescription
viagra for sale
buy celebrex without prescription
celebrex for sale
buy colcrys without prescription
colcrys for sale
buy feldene without prescription
feldene for sale
buy imitrex without prescription
imitrex for sale
buy inderal without prescription
inderal for sale
buy indocin without prescription
indocin for sale
buy naprosyn without prescription
naprosyn for sale
buy pletal without prescription
pletal for sale
buy robaxin without prescription
robaxin for sale
buy voltaren without prescription
voltaren for sale

Archiwum z miesi膮ca: Listopad 2011

Praktyka Wewn臋trznej Ciszy

7 listopada 2011

Kiedy umys艂 jest cichy i spokojny wtedy ma pot臋偶n膮 si艂臋. To mog艂oby by膰 recept膮 na szcz臋艣cie i m膮dro艣膰 oraz na to, aby 偶ycie up艂ywa艂o w stanie spontanicznej rado艣ci i harmonii. Jednak … ta wewn臋trzna cisza nie mo偶e powsta膰, kiedy w umy艣le k艂臋bi si臋 ci膮g艂y strumie艅 niespokojnych my艣li i emocji. Ca艂y ten wewn臋trzny ha艂as my艣li i emocji musi zosta膰 usuni臋ty, 偶eby mo偶na by艂o prawdziwie do艣wiadczy膰 bezg艂o艣nego d藕wi臋ku wewn臋trznej ciszy. (Swami Satyananda Saraswati)

Pratyahara jest 艣wiadomym, introwertycznym, wycofaniem umys艂u i zmys艂贸w. Pata艅d偶ali, tw贸rca jogicznej filozofii, nazywa pratyahar臋 wycofaniem lub powrotem. Ta wa偶na cz臋艣膰 偶ycia cz艂owieka powinna by膰 rozumiana przez wszystkich. W nocy podczas snu 艣wiadomo艣膰 jest wycofana, od艂膮czona od zewn臋trznych obiekt贸w i nie jeste艣my 艣wiadomi naszych rodzic贸w, przyjaci贸艂, 艣rodowiska, b贸lu i przyjemno艣ci, zysk贸w i strat, nawet samych siebie. Wycofanie 艣wiadomo艣ci, kt贸re to natura tak 偶yczliwie nam daruje, ratuje nas z psychicznego kryzysu. Jest to najwi臋kszy dar natury dla ludzko艣ci; bez niej rasa ludzka by oszala艂a.

Swami SatyanandaSen nie jest stanem fizjologicznym, jest to stan umys艂u. Wed艂ug Jogasutr Pata艅d偶alego sen jest jednym z chitta vritti, pi臋ciu stan贸w umys艂u. W pratyaharze, jak we 艣nie, obiektywna 艣wiadomo艣膰 jest wycofana, ale nadal pozostajemy 艣wiadomi. Pratyahara jest jogicznym stanem 艣wiadomo艣ci, za艣 sen jest stanem bez 艣wiadomo艣ci.

Pratyahara by艂aby najprostszym ze wszystkich ludzkich dzia艂a艅 i aktywno艣ci, gdyby nie trudno艣膰 utrzymywania 艣wiadomo艣ci. Wycofanie umys艂u z do艣wiadcze艅 zewn臋trznych i postrzegania zewn臋trznego nie jest trudnym zadaniem, ale jak pozosta膰 艣wiadomym kiedy ju偶 je wycofamy? To w艂a艣nie tutaj stosujemy praktyk臋 jogi. Stanowi ona punkt wyj艣cia dla umys艂u, kt贸ry utrzymuje nas w stanie przebudzenia. Dlatego jest ona tak potrzebna.

Antar Mouna jest to wa偶na technika dla os贸b z zaburzeniami umys艂u, niezr贸wnowa偶onymi emocjonalnie i os贸b z pomieszanymi samskarami (wra偶eniami mentalnymi). Dla tych wszystkich, kt贸rzy nie s膮 w stanie skoncentrowa膰 uwagi na jednym punkcie, praktyka Antar Mouny zapewni pole, podstaw臋 dla procesu samooczyszczania. Kiedy umys艂 jest oczyszczony, koncentracja powstaje spontanicznie.

Praktyka Antar Mouny mo偶e by膰 wykonywana w dowolnej pozycji jogi jak Padmasana, Siddhasana, Vajrasana, Sukhasana lub, je偶eli nie s膮 one mo偶liwe, w Shavasanie 鈥 pozycji trupa. Mo偶e by膰 r贸wnie偶 praktykowana podczas odpoczynku w fotelu. Najwa偶niejsz膮 rzecz膮 do zapami臋tania jest to, aby nie walczy膰 z samym sob膮. Antar Mouna jest doskona艂ym lekarstwem na schizofreni臋. Wi臋kszo艣膰 z nas jest schizofrenikami do pewnego stopnia, bo gdy mamy niepo偶膮dane my艣li, wtedy walczymy z nimi, a to tworzy konflikt. Gdy my艣limy o czym艣 nieprzyjemnym lub o czym艣, o czym nie chcemy my艣le膰, jedna cz臋艣膰 umys艂u jest w totalnym konflikcie z inn膮. Kiedy ten konflikt staje si臋 intensywny, wtedy to si臋 nazywa schizofrenia, a kiedy nie jeste艣 w stanie go zaakceptowa膰 lub poradzi膰 sobie z nim trafiasz do szpitala psychiatrycznego.

Podczas praktyki Antar Mouny nale偶y by膰 bardzo ostro偶nym, aby nie koncentrowa膰 umys艂u. Jest to praktyka obserwacji umys艂u, percepcji i akceptacji do艣wiadcze艅. Nawet je艣li kto艣 przechodzi obok lub samolot przelatuje nad g艂ow膮 rozpraszaj膮c ci臋, obserwujesz to i akceptujesz. B膮d藕 w ciszy, b膮d藕 bezstronnym 艣wiadkiem wszystkich funkcji umys艂u. Obserwuj cz臋艣膰 umys艂u, kt贸ra my艣li, a tak偶e cz臋艣膰 umys艂u, kt贸ra odrzuca t膮 my艣l.

Aby zachowa膰 zdrow膮 osobowo艣膰 musimy szanowa膰 nasz umys艂, niezale偶nie od tego, czy nasze my艣li s膮 艣wi臋te czy s膮 z艂e, musimy je zaakceptowa膰. W praktyce Antar Mouny jeste艣my 艣wiadomi naszych my艣li i wizji, d藕wi臋k贸w rozlegaj膮cych si臋 wok贸艂 nas, odczu膰, dotyku na naszym ciele, szoku, kt贸rego do艣wiadczamy, krzes艂a, na kt贸rym siadamy, ludzi wok贸艂 nas, przeje偶d偶aj膮cego poci膮gu lub samochodu. Jeste艣my 艣wiadomi, nie staramy si臋 ucieka膰 od faktu, 偶e jeste艣my 艣wiadomi. Jest to pierwszy krok w praktyce pratyahary dla osoby, kt贸ra chce rozwija膰 si臋 pomy艣lnie bez 偶adnych „wypadk贸w duchowych”.

Miliony samskar, ukrytych wra偶e艅 jest pogrzebanych w g艂臋binach umys艂u. One zawsze wychodz膮 na powierzchni臋 i wp艂ywaj膮 na nasze zachowanie, osobowo艣膰 i przeznaczenie. Praktyka pranajamy przed praktyk膮 Antar Mouny wyrzuca te samskary z dna umys艂u na powierzchni臋, i czyni nas wystarczaj膮co wra偶liwymi, aby dok艂adnie je zobaczy膰. Zazwyczaj wtedy, gdy my艣l przychodzi, gdy staramy si臋 skoncentrowa膰, m贸wimy „nie” i natychmiast odk艂adamy j膮 na bok. Ale to nie jest dobre dla naszej osobowo艣ci lub ewolucji duchowej. To jest tak jakby艣 mia艂 biegunk臋 lub chory 偶o艂膮dek i stara艂 si臋 to kontrolowa膰. Mo偶emy za偶y膰 jaki艣 silny lek, kt贸ry powoduje usuni臋cie md艂o艣ci, ale potem to mo偶e z powrotem wybuchn膮膰 albo jakie艣 narz膮dy zostan膮 naruszone. Podobnie jak chory 偶o艂膮dek zatruwa cia艂o, tak te偶 chory umys艂 i z艂e my艣li (kt贸re ka偶dy ma) zatruwaj膮 psychik臋. Takie psychiczne toksyny mog膮 doprowadzi膰 nas do pope艂nienia samob贸jstwa lub stania si臋 przest臋pc膮, mo偶e to sprawi膰, 偶e b臋dziemy martwi膰 si臋 dzie艅 i noc lub przynie艣膰 nam wiele chor贸b, fizjologicznych jak i psychicznych. Dlatego ka偶da my艣l, kt贸ra przychodzi do g艂owy powinna by膰 zaakceptowana.

Zamknij oczy i b膮d藕 艣wiadomy tego, co my艣lisz. Przesz艂o艣ci, os贸b i twarzy znajomych, ludzi, kt贸rych nienawidzisz i kt贸rych kochasz, niech przychodz膮. Ale pami臋taj – nie nale偶ysz do nich, ani oni do ciebie. Jeste艣 艣wiadkiem, a oni s膮 przesuwaj膮cymi si臋 obiektami. Kiedy kto艣, kogo kochasz nagle staje przed swoim umys艂em i dajesz si臋 ponie艣膰 fantazji, oznacza to, 偶e jeste艣 przywi膮zany do tej my艣li. Przywi膮zanie do my艣li tworzy wi臋cej my艣li i tworzy kolejne wra偶enia, kt贸re twoja 艣wiadomo艣膰 nagrywa do wewn膮trz. Te wra偶enia nie umieraj膮, wy艂aniaj膮 si臋 ponownie. Antar Mouna, ta bezstronna obserwacja naszych my艣lowych wzorc贸w, zapewnia mo偶liwo艣膰 ich wyeliminowania.

Je艣li podczas praktyki umys艂 staje si臋 pusty i 偶adne my艣li, ani wizje nie przychodz膮, wtedy po prostu zr贸b wi臋cej pranajamy i ponownie nast膮pi膮 nowe eksplozje my艣li. Podczas Antar Mouny dobrze jest mie膰 wiele my艣li i problem贸w, zw艂aszcza tych z艂ych, przechodz膮cych przez umys艂. Poprzez ich obserwacj臋 i akceptacj臋, staj膮 si臋 one s艂abe i wtedy mo偶na wprowadzi膰 je na zewn膮trz. Ten proces oczyszczania pomo偶e Ci modli膰 si臋, 艣piewa膰, kontemplowa膰 Boga lub medytowa膰 bardziej efektywnie. Antar Mouna mo偶e zabra膰 ci臋 bezpiecznie wsz臋dzie tam, gdzie prowadz膮 inne praktyki.

Pomimo wszystkich naszych wysi艂k贸w dla post臋pu na 艣cie偶ce duchowej, nie jeste艣my w stanie osi膮gn膮膰 wy偶szych stan贸w 艣wiadomo艣ci ze wzgl臋du na straszne twarze, przera偶aj膮ce symbole i ciemne zakamarki wewn膮trz nas. Chory na nowotw贸r nie odzyska zdrowia po prostu jedz膮c owoce i inne pokarmy bogate w witaminy. Podobnie, nie wa偶ne jak bardzo si臋 modlimy i kontemplujemy, nie wa偶ne jak entuzjastyczni jeste艣my, o艣wiecenie nigdy nie stanie si臋 naszym udzia艂em, tak d艂ugo jak te brzydkie twarze s膮 wewn膮trz nas. Nasza przeci膮偶ona 艣wiadomo艣膰 musi by膰 oczyszczona w pierwszej kolejno艣ci, i jest to bardzo trudne zadanie. Mo偶e potrwa膰 wiele miesi臋cy lub nawet lat.

Jeste艣my nauczeni nie my艣le膰 niekt贸rych my艣li przez naszych rodzic贸w, spo艂ecze艅stwo itd. Stopniowo wszystkie te „zakazane” my艣li s膮 zakopywane tak g艂臋boko, 偶e nasz umys艂 nie mo偶e wydoby膰 ich na powierzchni臋. Ale czasami, mo偶e z powodu 艣mierci bliskiego krewnego lub przyjaciela, utrat臋 dobrze prosperuj膮cej firmy, zdrady itp. ma miejsce eksplozja i te brzydkie twarze wychodz膮 na powierzchni臋. Po dekadach represji, kt贸re uczyni艂y je bardzo silnymi, nie jeste艣my w stanie im si臋 przeciwstawi膰. Te stare wra偶enia wybuchaj膮 jak bomba i cz臋sto wysy艂aj膮 ludzi do szpitala psychiatrycznego.

Aby tego unikn膮膰, musimy 艣mia艂o rozpocz膮膰 wyprowadzanie tych brudnych twarzy na powierzchni臋 i potem poza nasz膮 艣wiadomo艣膰. Mo偶emy by膰 艣wiadkami tych pot臋偶nych form my艣lowych bez strachu, pami臋taj膮c, aby obserwowa膰 bez uto偶samiania si臋 z nimi. Znam uczni贸w, kt贸rzy wyobra偶ali sobie siebie zabijaj膮cych tysi膮ce ludzi podczas praktyki Antar Mouny, a dzi艣 s膮 wspania艂ymi duszami.

Samskary ukryte wewn膮trz nas dzia艂aj膮 jak silne bariery oddzielaj膮ce nas od duchowego o艣wiecenia, jak i od stanu codziennej rado艣ci. Je艣li znasz spos贸b jak je omin膮膰, to to zr贸b. Ale ja nie znam innej drogi jak tylko wyprowadzi膰 je z g艂臋bi umys艂u i potem je wyeliminowa膰. One maj膮 brzydki zapach i s膮 z艂e, wiem. S膮 to nieprzyjemne my艣li o przest臋pstwach, przemocy, pot臋偶nych nami臋tno艣ciach, strasznych depresjach, okropnych l臋kach. Kiedy przez przypadek wychodz膮 w nieoczekiwanym wybuchu, mog膮 zdestabilizowa膰 umys艂. Dlatego trzeba zacz膮膰 wydobywa膰 je po trochu, pozycja po pozycji, tak aby w miar臋 up艂ywu czasu sta膰 si臋 oczyszczonym. W jodze ten etap nazywa si臋 atma shuddhi (samooczyszczanie) lub chitta shuddhi (oczyszczanie umys艂u). Wszyscy duchowo nastawieni ludzie musz膮 zrozumie膰, 偶e dop贸ki ten etap nie zostanie osi膮gni臋ty, dop贸ty super 艣wiadomo艣膰, B贸g, czy jakkolwiek chcesz to nazywa膰, nie b臋dzie dla Ciebie jasne. Mo偶esz recytowa膰 swoje modlitwy przez p贸艂tora tysi膮ca lat, mo偶esz przebiera膰 swoimi koralikami, nie chc臋 ci臋 zniech臋ci膰 鈥 r贸b to dalej. Ale k艂opotliwe samskary, najwi臋ksza bariera pomi臋dzy „ja” i „tym”, nadal tam b臋d膮. Antar Mouna jest jedynym sposobem na to.

XX wiek to czas zakaz贸w. Cz艂owiek nie jest wolny. On kopie dla siebie dziury i kr臋ci si臋 wok贸艂 nich, nie艣wiadomy niczego poza nimi. On stworzy艂 niekt贸re definicje, przekonania i etykiety, kt贸re go wi膮偶膮 i powoduj膮 jego cierpienie. Joga mo偶e pokaza膰 ludziom drog臋 do samooczyszczenia. Dla wszystkich tych, kt贸rzy pragn膮 po艣wi臋ci膰 swoje 偶ycie Bogu, osi膮gn膮膰 samadhi poprzez jog臋 i medytacj臋, rozwija膰 swoj膮 艣wiadomo艣膰, mam tylko jedn膮 wiadomo艣膰: najpierw usu艅cie g艂azy z drogi, a dopiero potem mo偶ecie po niej bezpiecznie przej艣膰. Jak niewydolny, sko艅czony umys艂, zakuty w kajdany, mo偶e mie膰 do艣wiadczenie super 艣wiadomo艣ci? Tak jak brudne lustro nie mo偶e odbi膰 naszego obrazu, tak brudny umys艂 nie mo偶e odzwierciedla膰 czystej 艣wiadomo艣ci, bez wzgl臋du na to, jak d艂ugo 艣piewasz mantry lub medytujesz. Dlatego, duchowo my艣l膮cy ludzie, a tak偶e ci, kt贸rzy s膮 chorzy musz膮 pracowa膰 nad samooczyszczaniem, u偶ywaj膮c Antar Mouny, jako 艣rodka do pratyahary. Po osi膮gni臋ciu tego celu, drzwi do medytacji i 艣wiadomo艣ci duchowej, jak r贸wnie偶 do zdrowia i szcz臋艣cia otworz膮 si臋 samoczynnie.*

*) Jest to pe艂en tekst wyk艂adu, wyg艂oszonego przez Swami Satyanand臋 na 艢wiatowej Konwencji Jogi w Bogocie, w 1977 roku. Na Praktyk臋 Wewn臋trznej Ciszy – Antar Mouny zapraszam do Beskidu 呕ywieckiego w dniach 9-13 listopada 2011. Informacje na stronie: Joga Kundalini com.pl